Een klacht?
Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Uw onvrede mag u mondeling met ons bespreken maar u mag ook gebruik maken van het klachtenformulier via de website. U kunt uw klacht ook schriftelijk naar de praktijk sturen; ten name van; coördinator klachten.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Voor contact met de klachtenfunctionaris kunt u het klachtenformulier in vullen via de website van Klachtenprocedure – Skge
U kunt dit eventueel ook schriftelijk doen en uw klachtenbrief opsturen naar;
Stichting klachten en geschillen Eerstelijnszorg
Postbus 8018
5601KA Eindhoven
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Kijk voor meer info: SKGE-Brochure-2020